Garancia termékenként változik minden termék mellé garancia levelet is küldünk.
Ha bármi gondja van a termékekkel futárszolgálat Önnél veszi fel a terméket és megjavítva oda is viszi vissza.
Probléma esetén! Kérem hívja szervizünket: Koblencz Gábor +36-20-289-3000 ő fogja a futárt küldeni a termékért.
Itt regisztrálhatja Ryobi termékét: https://warranty.ryobitools.eu/hu-hu/home
Érvényes: 2021 január 01-től
JÓTÁLLÁSI JEGY
Amely alapján az Techtronic Industries Eastern Europe Sp. z.o.o. jótállást vállal az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet alapján a készülék alkatrészeinek anyag vagy gyártási hibájából fakadó meghibásodása esetén fogyasztók számára.
A jótállás időtartama fogyasztóknak: A jótállás időtartama a termék eladási árától függően az alábbiak szerint alakul (vonatkozik az alapgépre, az akkumulátorra és a töltőre is): ‒ 10.000 - 250.000 forintig 2 év ‒ 250.000 forint felett 3 év Webes regisztrálás esetén a jótállási idő kiterjeszthető 3 évre a 10.000-250.000 forint értékhatár közötti elektromos/akkumulátotos alapgépre, akkumulátorra és töltőre.
A jótállási igény érvényesítése:
‒ A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
‒ Az elvesztett, vagy szabálytalanul kiállított jótállási jegy vagy a jótállási jegy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállás érvényességét. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
‒ A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatoknál közvetlenül is érvényesítheti.
A jótállás kezdete:
A jótállási határidő a termék átadásának napján, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy MÁRKASZERVIZ végzi, az üzembe helyezés napján kezdődik. A jótállás kezdő időpontja a termék átadásának napja, amennyiben a fogyasztó a terméket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe.
A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti. A termék CE minősítéssel rendelkezik és a fogyasztó az EU országain belül érvényesítheti jótállási jogait.
Gyártó neve és címe:Techtronic Industries EMEA, Medina House,Field House Lane Marlow,Bucks.SL7 1TB, United Kingdom
Importáló cég neve és címe: TECHTRONIC INDUSTRIES EASTERN EUROPE SP. Z O.O. Komitetu Obrony Robotników 45 A, Varsó, Lengyelország
Az ELADÓ (kereskedő) tölti ki: (erőcsomag esetén minden szerszám azonosítóját külön sorba kell írni)
Jótállási jegy kibocsátás időpontja:............................ Jótállási jegy sorszáma:....................
Termék megnevezése: ……………………………................. Gyártási szám:…………………. Készülék azonosító szám:…………………………………
Termék megnevezése: ……………………………................. Gyártási szám:…………………. Készülék azonosító szám:…………………………………
Termék megnevezése: ……………………………................. Gyártási szám:…………………. Készülék azonosító szám:…………………………………
Termék megnevezése: ……………………………................. Gyártási szám:…………………. Készülék azonosító szám:…………………………………
1,Akkumulátor típusa:............................................................. Akkumulátor gyártási száma:......................
2,Akkumulátor típusa:............................................................. Akkumulátor gyártási száma:......................
3,Akkumulátor típusa:............................................................. Akkumulátor gyártási száma:......................
4,Akkumulátor típusa:............................................................. Akkumulátor gyártási száma:......................
Az eladás/vásárlás időpontja: 20…… hó …… nap.....
Forgalmazó/Kereskedő neve,cime:
Aláírás:…………………………… P.H. ………………………………………………………………
A RYOBI márkaszerviz feljegyzései:
Bejelentés
időpontja
Átvétel
időpontja
Hiba jellege, oka
Javítás módja,
munkalap száma
Cserélt rész
cikkszáma
Visszaadás
időpontja
Jótállás új
időpontja
Aláírás/pecsét
FONTOS TUDNIVALÓK
TISZTELT VÁSÁRLÓNK!
Köszönjük, hogy az általunk forgalmazott terméket vásárolta. Kérjük, szíveskedjen a
jótállási feltételeket és a használati utasítást figyelmesen elolvasni. Az eladótól kérje a jótállási jegy pontos kitöltését és lepecsételését.
A fogyasztót, a jótállás alapján megillető jogok: Ki minősűl fogyasztónak: A fogyasztó az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A jótállásra, a fogyasztó, valamint a vállalkozás jogaira és kötelezettségeire különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései irányadók.
1. Jótállási igényét hibás teljesítés esetén a fogyasztó a jótállási jegy felmutatásával érvényesítheti.
2. A fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a fogyasztási cikk hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a jótállási kötelezettség teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
3. A kijavítást vagy kicserélést – a fogyasztási cikk tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésre figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kellemetlenség nélkül kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
4. Ha a vállalkozó a kijavítást, vagy kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a 3. pontban foglalt feltételekkel nem tud eleget tenni vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt - választása szerint - arányos árleszállítást igényelhet, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy kijavíttathatja vagy elállhat a szerződéstől. A fogyasztási cikk jelentéktelen hibája (pl. esztétikai hiba) miatt elállásnak nincs helye.
5. Az alábbi esetekben a vállalkozás a fogyasztási cikk cseréjére, amennyiben ez nem lehetséges, a vételár visszafizetésére köteles:
a. az első javítás során kiderül, hogy a termék nem javítható, és a fogyasztó másként nem rendelkezik;
b. a jótállási időtartam alatt a termék három javítás után ismét meghibásodik, és a fogyasztó másként nem rendelkezik, valamint nem igényli a vételár leszállítását és nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni; c. a kijavításra az igény közlésétől számított 30 napig nem kerül sor.
A vállalkozás a termék cseréjére vagy a vételár visszafizetésére 8 napon belül köteles.
6. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyv szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
7. A fogyasztó kifogásáról, jótállási igényéről minden esetben a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. §-ának megfelelő tartalommal jegyzőkönyvet vesz fel a vállalkozás, illetve a szerviz melyből a fogyasztó egy másolatot kap.
A fogyasztó kinél és mikor jelentheti be jótállási igényét
1. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozásnál közvetlenül, annak székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
2. A fogyasztó köteles a fogyasztási cikket javítás érdekében valamennyi alkatrészével és tartozékával együtt leadni (nem vonatkozik a termék felbontott csomagolására). Kérjük, hogy meghibásodás észlelésekor
(működésbeli eltérés, zaj, szag, füsthatás stb.) ne használja tovább a terméket és haladéktalanul intézkedjen a kijavítás iránt.
3. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül, a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a vállalkozással közölni. Késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni a fogyasztó által a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást.
4. A hibás termék tovább használata miatt bekövetkező másodlagos hibákért és a közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Egyebek
1. A jótállás érvényesíthetőségének határideje a fogyasztási cikknek a kicseréléssel vagy kijavítással érintett részére vonatkozóan, valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében, újból kezdődik.
2. Kicserélés esetében a jótállási idő időtartama, a kicserélés (az új fogyasztási cikk átadásának) napjától újraindul.
3. Kijavítás esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
4. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket az üzemeltetési helyén kell megjavítani. Ha a javítás a helyszínen nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás gondoskodik.
Nem érvényesíthető a jótállási igény: • ha a vásárló nem minősül fogyasztónak;
• a nem megfelelő karbantartás, vagy karbantartás hiánya (tisztítás, kenés hiánya) okozta sérülésekre;
• olyan termékekre, amelyeket megváltoztattak vagy módosítottak;
• olyan termékre, ahol az eredeti azonosító (védjegy, gyártási szám) jelöléseket megrongálták, megváltoztatták, eltávolították;
• a használati utasítás figyelmen kívül hagyása okozta károkra;
• a CE jelzés nélküli termékre;
• az olyan termékre, melyen arra fel nem hatalmazott személy javítást végzett;
• olyan termékre, ami a nem megfelelő hálózati feszültséghez vagy áramfajtához történő csatlakoztatástól károsodott;
• a nem megfelelő használatra, a szerszám túlterhelésére;
• külső hatások (víz, kémiai, fizikai, ütődés), vagy idegen anyagok okozta károkra;
• a nem megfelelő üzemanyag-keverékkel (üzemanyag, olaj, olaj aránya) használt termékre;
• a karburátorok rendszeres beállítására, karbantartására, tisztítására;
• a nem engedélyezett tartozékok vagy alkatrészek használatára;
• a szerszámmal együtt vagy külön vásárolt -természetes kopásnak kitett- tartozékokra és alkatrészekre, vagy azok kopásából származó károkra a következőket beleértve, de nem korlátozva (például, de nem kizárólag ezen okból szerviz- és karbantartókészletek, szénkefék, csapágyak, tokmány, SDS fúrószár csatlakozója, tápkábel, segédfogantyú, szállítótok, csiszolólap, porzsák, porelvezető cső, filcalátétek, ütőműves csavarbehajtó gép csapszege és rugója, damildobok, ékszíjak, foglalatok, sövényvágók és fűnyírók kése, heveder, gázbowdentápkábel, kultivátorfogak, filcalátétek, akasztószögek, fúvókészülékek ventilátora, fúvó- és szívócsövek, szívózsák és pántok, terelőrudak, fűrészláncok, tömlők, csatlakozószerelvények, permetezőfejek, kerekek, permetezőszárak, belső dobok, külső csévék, vágódamilok, gyújtógyertyák, légszűrők, gázszűrők, mulcsozókések, stb esetén).
Eljárás vita esetén:
1. A vállalkozás a jótállási időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
2. Ha a hiba ténye, jellege, illetve a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges a fogyasztó az általa választott szervezet-ektől szakvéleményt kérhet. A szakvélemény kötelező tartalmi elemeit a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 1. melléklete sorolja fel.. A szakvéleményezés beszerzésének lehetővé tétele érdekében a vállalkozás együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a fogyasztó részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni.
3. Továbbá Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő által működtetett békéltető testülethez fordulhat.
A GARANCIÁLIS JAVÍTÁS FOLYAMATA!
Kérjük, hogy a készülék használata előtt feltétlenül olvassa el a kezelési, használati útmutatót!
A termékben bekövetkezett bármilyen hiba esetén a hibás terméket a jótállási jeggyel és minden tartozékával együtt juttassa el hozzánk:
-kérheti szervizeinktől a beszállítást, amely költsége garanciális esetekben díjmentes, fizetős javítás esetén térítendő
-személyesen is beviheti a vásárlás helyére, a vállalkozás székhelyére, bármely telephelyére, fióktelepére vagy a szakszervizbe
-benzines gép esetén kérjük, ürítse ki az üzemanyagot a gépből, a futár cég csak így veszi át.
SZERVIZÜNK:
Koblencz Gábor e.v. 1174. Budapest, Táncsics M, út 51, Tel: 20 289 3000, email: Koblencz Gábor
Szervizünk a készülék beérkezését követő 3 munkanapon belül visszajelez Önnek a hiba jellegéről és a várható javítási időről. Garanciális javítás esetén a szerviz gondoskodik a díjmentes visszaszállításról. Amennyiben a javítás nem garanciális, a szerviz árajánlatot ad Önnek a javítás költségéről és ilyen esetekben az árajánlat az oda-vissza szállítás költségét is tartalmazza.